HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: czerwiec na zielono

Czerwiec, czyli pierwszy miesiące z cyklu letniego okresu urlopowego, zakończył się dla sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku wzrostem sprzedaży względem analogicznego okresu w 2015 roku. Porównując wyniki były one wyższe o 5,4 proc.

Czerwiec to już prawdziwe lato, choć zdarzały się również momenty chłodniejsze i deszczowe. Niewątpliwie nie przeszkodziło to fanom outdooru w realizacji ich celów. Był to także miesiąc zakupowych przygotowań do pełni sezonu urlopowego, czyli lipca.

Warto zauważyć, że nasz barometr rynku powiększył się o kolejne sklepy, dzięki czemu wyniki będą jeszcze lepiej odzwierciedlać rzeczywisty obraz polskiego rynku outdoorowego. Do barometru dołączyła zakopiańska sieć pięciu sklepów AlpinSport.

Spółka INTERSPORT Polska w czerwcu 2016 roku odnotowała łączne przychody netto w wysokości około 17 025 tys. zł , czyli o 11,6 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku (było: 19 260 tys. zł).

Jednocześnie dzięki poprawie marży procentowej o około 3 p.p, w czerwcu 2016 roku firma wypracowała w sklepach LFL marżę wartościową na porównywalnym poziomie do analogicznego okresu ubiegłego roku. 

Narastająco w okresie od stycznia do czerwca 2016 roku INTERSPORT Polska osiągnął łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości około 107 269 tys. zł, czyli o 3,6 proc. niższe w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku (było:111 264 tys. zł).

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (6 sklepów)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0