HomeRynek outdoorPrasa outdoorowa

Najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes jest już dostępny – edycja na targi OutDoor 2016

Wraz z prawdziwie upalnym latem zaczyna się również gorący czas w branży outdoorowej – w Polsce i na świecie. Już niebawem będziemy mieli okazję uczestniczyć w gorączce europejskiego outdooru, a to dzięki targom OutDoor 2016.

Tegoroczna edycja wystawy nad Jeziorem Bodeński odbędzie się w dniach od 13 do 16 lipca. Weźmie w niej udział 960 wystawców z ponad 40 krajów. Ich najnowsze produkty na sezon wiosna-lato 2017 zobaczy 21 tys. branżowych specjalistów z 85 krajów. Relację z targów zamieści na łamach magazynów i internetowych portali ponad tysiąc dziennikarzy – wśród nich nie zabraknie redakcji 4outdoor Biznes.

Targi to nie tylko nowe produkty, lecz również informacje o kondycji europejskiej branży, a także liczne, specjalistyczne szkolenia i prezentacje dotyczące prowadzenia biznesu. W tym roku organizatorzy przygotowali również panel dla blogerów.

Jak zawsze z niecierpliwością czekamy na wyniki konkursu OutDoor Industry Award, który jest swoistym barometrem innowacji. W tym roku zmieniono proces oceniania zgłoszonych produktów, zobaczymy jak przełoży się to na jakość zwycięzców. Kolejną nowością jest wprowadzenie nagrody dla młodych firm, które działają na rynku nie dłużej niż trzy lata – Start-up Award. My już teraz przedstawiamy dużą dawką nowości produktowych na sezon wiosna-lato 2017; produkty te mogą także stanowić targowy przewodnik.

Jak co roku na targach będzie można spotkać liczne grono Polaków – przede wszystkim przedstawicieli sklepów outdorowych oraz dystrybutorów i agentów zagranicznych marek. Swoje stoiska pokaże także pięciu producentów z Polski, będą to: Gatowalls, Montano, Markatur, Milo oraz Mondo Calza. Prezentacje polskich marek oraz kontakty do przedstawicieli marek znajdują się na kolejnych stronach magazynu.

Trzy marki spośród polskich wystawców znalazły się także w artykule pod tytułem: „Polskie firmy wspinaczkowe – od pasji do biznesu”. Tekst prezentuje najprężniej działające polskie marki wspinaczkowe, które powstały właśnie z pasji, by rozwinąć się w dobrze działający biznes. Polscy producenci specjalizują się głównie w odzieży do wspinaczki sportowej, choć znajdzie się też sprzęt do bardziej zaawansowanych, górskich działań, jak i akcesoria. Co je łączy? „Są raczej niewielkie, zatrudniają kilka osób, swoich klientów znają często osobiście, nie boją się oryginalnego stylu, ich produkty są dopracowane, nierzadko szyte własnoręcznie i z dobrych materiałów, a ich właściciele wspinają się lub wywodzą się ze środowiska wspinaczkowego”. Trzymamy kciuki za ich sukces na rodzimym rynku oraz za podboje za granicą, a przy okazji czekamy aż narodzi się wreszcie polska marka premium światowego formatu. Może to właśnie któraś z nich?

W tym numerze magazynu 4outdoor Biznes Wojciech Kłapcia kontynuuje swój cyklu artykułów dotyczących termiki ciała ludzkiego oraz związanych z nią aspektów odzieży oraz sprzętu outdoorowego. Pierwszy tekst, zamieszony w magazynie z lutego tego roku, dotyczył promieniowania cieplnego. Tym razem przyszedł czas na wodę, a konkretnie wpływ wody, pary wodnej, a nawet lodu na warstwę termiczną.

„Jak dużym problemem jest woda w warstwach izolacyjnych naszej odzieży, bądź zestawu do biwakowania, wiedzą wszystkie osoby uprawiające turystykę zimą. Jeśli ktoś z was jeszcze nie próbował, od razu wyjaśniam – mamy wtedy do czynienia głównie z dwoma stanami: zdecydowanie za ciepło i zdecydowanie za zimno. Wszystkie nasze wysiłki koncentrujemy na intensywnym poszukiwaniu stanu równowagi pomiędzy tymi dwoma odczuciami. Jednocześnie kontrola ilości wody w warstwach termiczny staje się kluczowym problemem” – pisze Kłapcia i wyjaśnia jak z tym zagadnieniem radzą sobie technologie outdoorowe. Polecamy!

Do zobaczenia nad Jeziorem Bodeńskim!

Spis treści 4outdoor Biznes nr 42 (4/2016, lipiec):

  • European Outdoor Summit 2016 – do 22 lipca można rezerwować swój udział ze zniżką Early Bird 4
  • Larix nowym dystrybutorem Sea to Summit w Polsce 4
  • Nikwax podwaja skuteczność Tech Wash® i oszczędza energię 4
  • ISPO SHANGHAI 2017, 5-8 lipca 2016 6
  • Barometr rynku outdoor – zieleń również w maju! 6

Wiosenno-letnia kolekcja adidas Outdoor Terrex 8
Wiosenno-letnia kolekcja Terrex pełna jest produktów stworzonych dla sportowców, aby umożliwić im osiąganie najwyższych celów. Zostały one zaprojektowane bez szukania kompromisów, zarówno jeśli chodzi o technologię, jak i o zastosowane materiały.

Targi OutDoor 2016 . . . . .10
Przed nami najważniejsze letnie wydarzenie dla europejskiej branży outdoorowej, czyli targi OutDoor 2016. W dniach od 13 do 16 lipca nad Jezioro Bodeńskie przybędzie 960 wystawców z ponad 40 krajów.

Polscy przedstawiciele marek na targach . . . . . . . . . . . 12
Polish distributors and agents of the foreign brands

Polskie firmy wspinaczkowe – od pasji do biznesu 14
Są raczej niewielkie, zatrudniają kilka osób, swoich klientów znają często osobiście, nie boją się oryginalnego stylu, ich produkty są dopracowane, nierzadko szyte własnoręcznie i z dobrych materiałów, a ich właściciele wspinają się lub wywodzą się ze środowiska wspinaczkowego – oto kilka cech wspólnych dla polskich marek wspinaczkowych.

Polish climbing companies – from passion to business
They are rather small, employ just a few workers, know their customers personally, are not afraid of unique designs, their products are refined, often sewn by their own hands and made of good quality materials, and their owners still climb or at least come from climbing background – these are some common features characterising Polish climbing brands.

Nowości na sezon wiosna-lato 2017 20
Przed nami wiosenno-letni sezon pełen nowości produktowych i kolejnych wysiłków projektantów, których celem jest zwiększenie funkcjonalności sprzętu outdoorowego. Jak wyglądają najnowsze trendy – to dopiero zobaczymy na targach, teraz już możemy przyjrzeć się wybranych produktom na kolejny sezon.

Salewa zachęca do mountain trainingu 26

SALEWA Mountain Training. Koncepcja i produkt 28

Revo – nowy przyrząd asekuracyjny Wild Country 29

Termika a woda 30
W poprzednim artykule zagadnienie zachowania termiki w zestawie odzieży bądź ekwipunku zostało ujęte pod katem promieniowania podczerwonego. W niniejszym zaś tekście zajmiemy się wpływem wody, pary wodnej, a nawet lodu na warstwę termiczną.

***

Zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor Biznes oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych w księgarni wspinanie.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0